Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
Uchwała NR XXVI/268/2012 Rady Miejskiej w Stargardzie Szczecińskim w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy-Miasta Stargard Szczeciński
Przedmiotowe podstawy prawne szczegółowo opisują zadania właścicieli nieruchomości dotyczące utrzymania czystości i porządku. Wypełniając te zadania szczególną uwagę należy zwracać na:
- zapewnienie ładu i porządku poprzez usuwanie zalegających śmieci, gruzu, wraczejących pojazdów, opadłych liści, przerośniętej roślinność, itd.,
- zgłaszanie faktu przepełniania się pojemników na odpady segregowane (PET, szkło, odzież, papier),
- wystawianie odpadów wielkogabarytowych zgodnie z harmonogramem ich wywozu, przedterminowe wystawianie powyższych odpadów zmniejsza estetykę miejsca,
- wyrzucanie gruzu w specjalne worki nieodpłatnie przekazywane i wywożone przez MPGK Sp. z o.o.,
- sprzątanie chodników bezpośrednio przylegających do nieruchomości z zanieczyszczeń, błota, śniegu, lodu,
- wyposażenie nieruchomości w czytelny, oświetlony numer porządkowy.
Brak odpowiedniego oznakowania stanowi poważne utrudnienie dla reagowania służb ratunkowych (straż pożarna, pogotowie ratunkowe) i jest to wykroczenie z art. 64 KW zagrożone karą grzywny.